úterý 24. ledna 2017

Jak na synchronizaci Outlook kalendáře s ownCloud v9.0?

Jak na synchronizaci Outlook kalendáře s ownCloud v9.0? 

V březnu 2016 byla vydána nové verze ownCloud 9.0. Zkušenosti uživatelů s přechodem z předešlé verze ownCloud 8.2.3 na novou verzi ownCloud 9.0 jsou jak dobré, tak špatné. Ze zájmu jsem si novou verzi nainstaloval a chtěl vyzkoušet, zda EVO Collaborator for Outlook s novou verzí funguje. Bohužel se mi po nainstalování nepodařilo připojit k ownCloud 9.0, což mě docela překvapilo, protože tento doplněk do Outlooku fungoval s owncloud již od verze 5.0 do verze 8. 


V příručce pro ownCloud jsem se snažil najít něco o změně URL serveru, která se musí nastavit na zařízeních s iOS:

Adresa vypadá následovně:

1. CalDAV URL: ADRESA/remote.php/caldav/principals/username
2. CardDAV URL: ADRESA/remote.php/carddav/principals/username
Nová adresa je moc dlouhá a složitá pro zadání při instalaci. 

Po napsání do EVO jsem se dozvěděl, že na tom již pracují a připravuji podporu pro tuto novou verzi. Po několika dnech jsem již obdržel email s novou verzí, která podporuje ownCloud 9.0. 


Tak jsem to vyzkoušel a byl jsem překvapen. Vše co je nutné zadat, je adresa v tomto formátu:

https://<ip-adresa-nebo-nazev-serveru>/remote.php/

Není nutné si pamatovat složitou adresu, která je uvedena v manuálu ownCloud, EVO Collaborator for Outlook automaticky zjistí zbytek adresy pro CardDAV a CalDAV URL. Ale jen výchozí složky pro kontakty, kalendář a úkoly jsou detekovány (na rozdíl od iCloud a Gmail). Po nastavení jsem vyzkoušel  několikrát synchronizovat mezi webovým rozhraním ownCloud a Outlookem a vše fungovalo výborně. 


Musím uznat, že tým EVO Collaborator for Outlook rychle reagoval na vydání nové verze a stále zajišťuje uživatelům Outlooku 2007, 2010, 2013 a 2016 bezproblémovou synchronizaci s neustálou podporou nových funkcí a oprav chyb. Zaslouží si moji chválu, za to, jak to vše dělají.

Žádné komentáře:

Okomentovat