pátek 19. ledna 2018

Synchronizace Mac OS X Serveru s Outlook kontakty a kalendáři

Synchronizace Apple Mac OS X Serveru s Outlook kontakty a kalendáři

Je na čase, abych s vámi sdílel něco nového, co se týče IT a počítačů.
Dostal jsem otázku jak nasdílet kalendář a kontakty z Outlooku s OS X Server, který běží na Mac Mini. Je to možné?

Samozřejmě, že ano!

Vše by bylo naprosto jednoduché, pokud by každý používal Mac OS X. Samozřejmě, to tak není a narazíme na malý problém. 

MAC SERVER

Řekněme, že kamarád provozuje Mac OS X Server a dá vám přístup ke službě carddav a caldav, kterou server poskytuje. Ale vy Mac nemáte a máte jen Microsoft Outlook 2013 nebo 2016. Co s tím?

Upřímně jsem řešení neměl, ale před pár dny jsem se díval na web EVO Collaborator for Outlook, a zjistil jsem, že přidali funkci na podporu webdav pro Mac OS X Server.

V jednom z předchozích příspěvků jsem se již věnoval produktu ECO a synchronizaci kalendářů a kontaktů mezi Gmailem a Outlookem. Přidání profilu pro carddav a caldav bylo docela jednoduché. Pro vytvoření profilu pro Mac OS X Server je nutný jen jeden další krok, a to zadání adresy HTTPS a čísla portu, tak jak jsem napsal níže:

https://<jmeno-serveru>:8443/ 

nebo 

https://<ip-adresa>:8443/

Po kliknutí na Test a zobrazení zprávy o úspěšném spojení vše funguje tak, jako jiné profily v ECO. Nyní můžete jednoduše synchronizovat kontakty a schůzky s Outlookem a Mac OS X Serverem.

Co je CardDAV a CalDAV


CardDAV a CalDAV jsou standardní API protokoly od IETF pro synchronizaci kontaktů a kalendářů. Google a Apple používá tyto protokoly pro správu kontaktů a kalendářů ve svých službách.

Vytvoření vlastního serveru pro kalendář a kontakty na vašem PC

Mac OS X Server je skvělý pro spuštění vlastního serveru. Ale co když nemáme Mac server? Existuje mnoho řešení jak rozběhnout vlastní DAV server pod Windows. Jedním z možných řešení je EVO Mail Server, který je velmi jednoduchý na rozběhnutí a nastavení.

Žádné komentáře:

Okomentovat