pátek 22. ledna 2016

Synchronizace úkolů Google s Outlookem

synchronizovat úkolů Google s Outlookem

Několik čtenářů mého blogu se ptalo, zda je možné synchronizovat úkoly z Googlu s Outlookem? Navrhnul jsem jim použití funkce Tasks v iCloudu nebo v Yahoo!, ale jejich reakce byla, že to není ono. Tak jsem trošku hledal proč mají uživatelé potíže s úkoly v Gmailu. 


Rozdíl mezi Google Tasks API a CalDAV Tasks API

Zjistil jsem, že Google Tasks API není stejný jako protokol CalDAV narozdíl od jiných poskytovatelů a tedy ani není kompatibilní pro synchronizaci úkolů přes CalDAV. 



Určitě jste si všimli, že úkoly jsou v Google vždy zobrazeny v Gmailu namísto Google kalendáře, který používá CalDAV API. Zatímco úkoly CalDAV a schůzky CalDAV jsou stejné. 

Jednou z výhod Google Tasks API je stromová struktura úkolů. Můžete tedy vytvářet jednotlivé úkoly patřící pod nadřazené úkoly.

Testovaní nové funkce ECO

Nedávno jsem dostal email od EVO oznamující podporu Google úkolů s EVO Collaborator for Outlook. V té době jsem tomu nevěnoval moc pozornosti. Nyní se podíváme jak to nastavit a vyzkoušíme, zda EVO Collaborator for Outlook opravdu podporuje úkoly v Gmailu:

  1. Stáhněte nejnovější verzi ECO z oficiálních stránek EVO.
  2. Nainstalujte ECO s administrátorskými právy.
  3. Klikněte na Nastavit profil v pásu karet EVO a vyplňte Gmail účet.
  4. Klikněte na TEST pokračujte v autorizaci Gmail OAuth.
  5. Kolonka pro adresu úkolů se automaticky vyplní.
  6. Vedle adresy pro úkoly uvidíte ikonku složky (pokud máte nastaveno více složek pro úkoly). Zvolte kterou složku chcete použít.
  7. Klikněte na Uložit.
  8. Po dokončení synchronizace uvidíte seznam úkolů v záložce úkolů.

Je dobré vidět nové funkce přidané do ECO, ale nebyl jsem si jistý, zda podrobné nastavení úkolů (označení úkolu jako důležitého v Outlooku a stromová struktura úkolů v Google) fungují. Napsal jsem přímo na podporu EVO týkající se tohoto problému a bylo mi sděleno, že se nemusím obávat, a že veškerá metadata jsou při synchronizaci přenášena.

Včera jsem novou verzi ECO nainstaloval kolegovi, který hned úkoly vyzkoušel a byl nadšen z toho, jak to perfektně funguje, a jak jsou úkoly synchronizovány ve webové verzi Gmailu a v Outlooku.

Žádné komentáře:

Okomentovat